mStore
STÄNG

Gratis standardfrakt vid köp över 2 000 kr 🚚

Visar priser med moms
AppleCare for Enterprise

AppleCare for Enterprise

AppleCare for Enterprise erbjuder flexibla servicealternativ, förtur till service på plats och reparation eller byte av enhet redan nästa arbetsdag. Med prioriterad service på plats och support dygnet runt kan slutanvändarna jobba med minimala avbrott.

Varför AppleCare for Enterprise?

Teknisk support

Support för slutanvändare.

Med AppleCare for Enterprise kan du minska arbetsbelastningen för företagets interna supportavdelning genom att ge slutanvändarna tillgång till obegränsad teknisk telefonsupport dygnet runt. Apple erbjuder teknisk support för Apples hårdvara och operativ­system, Apple-appar som Keynote, Pages och Numbers samt för personliga konton och inställningar.

Prioriterad service

Hårdvaruservice på plats världen över.

Du kan välja om du vill ha servicetäckning på plats i två, tre eller fyra år från inköpsdatumet för hårdvaran, beroende på vilket avtal du väljer. Om du får problem med hårdvaran under den tiden ser AppleCare for Enterprise till att du snabbt kommer igång igen. Du kan välja att få service på plats redan nästa arbetsdag eller att få service hos ett valfritt auktoriserat Apple-serviceställe i Apples världsomspännande nätverk. Med sökverktyget för service på plats kan du ta reda på vilka alternativ för service på plats som finns på en viss ort.

Reparation eller byte av enhet

Ytterligare reparation eller byte av enhet.

Förutom hårdvaruskydd på plats kan du dessutom, oavsett skäl och utan extra avgift, låta reparera upp till 4 procent av Mac-datorerna eller upp till 10 procent av iPad- eller iPhone-enheterna som täcks av avtalet. Om en medarbetare råkar skada en enhet täcks alltså även detta av AppleCare for Enterprise. I de flesta fall kan Apple reparera eller byta ut enheten redan inom en arbetsdag.

Skydd på IT-avdelningsnivå

Support för it-avdelningar.

I AppleCare for Enterprise ingår AppleCare Help Desk Support, som innefattar obegränsad teknisk support via telefon för diagnos och felsökning av hårdvara och mjukvara samt hjälp med att identifiera problem med Apple-baserade lösningar. Den här direktåtkomsten till företags- och utbildningsrådgivare omfattar hjälp med nätverkskonfigurering och serveradministration i macOS Server via ett grafiskt användargränssnitt. Du kan även få hjälp med Apple Business Manager eller Apple School Manager när du ringer. För mer komplexa problem omfattar AppleCare for Enterprise ett supportärende på IT-avdelningsnivå per år. Du kan få hjälp med komplexa driftsättningar och integreringar, bland annat MDM och Active Directory. Du kan även köpa till extra IT-avdelningssupport via ett AppleCare OS Support-avtal för en extra avgift. Apple kan erbjuda flexibla supportavtal som passar just dig, oavsett om du bara har enstaka frågor eller behöver hjälp regelbundet.


Vill du veta mer eller få en offert? Kontakta oss!


08 - 440 78 00   Chatt

Eller så kontaktar vi dig.